22.8.05

Frivillig på IFLA!

Jeg har vært frivillig på IFLA i Oslo – og det blei litt av en uke! Først og fremst utrolig morsomt, bare å være en del av en så stor konferanse som IFLA var. Flott å vandre rundt blant noen tusen bibliotekfolk fra hele verden…

Vi var i underkant av 200 frivillige, som hadde alle typer oppgaver, fra å være ”livings signs” på gata i Oslo (så bortkomne delegater kunne bli veileda i riktig retning), til å være guider og visepiker (og gutter), dele ut hodetelefoner for oversetting av foredrag og være vakter på internettkafé.

Det ble mye jobb, og seine kvelder med bokprat og musikk. Noe av det nyttigste i etterkant blir utvilsomt kontaktene vi fikk med hverandre, det ble et bidrag til et nettverk som jeg er helt sikker på at jeg får mye nytte av framover. Jeg hadde selvsagt ambisjoner om å delta masse på faglige aktiviteter når jeg ”ikke var å jobb”, men det ble stort sett med ambisjonene…

Og så var det ille gøy når bussen med vestfoldinger kom på tirsdag, tenk at så mange ble med på det!

Konklusjon? Det må være at hvis du får sjanse til å være frivillig på IFLA eller liknende - grip den!

http://www.playtona.com