17.10.05

Internet Librarian International 2005

For tredje (eller er det fjerde?) gang har jeg fått anledning til å delta på konferansen Internet Librarian International i London. Dette er en årlig happening, og det er like bra hver gang. Faglig oppdatering innenfor trender og ressurser på internett, og verktøy for å yte gode nettjenester til brukerne. Jeg vil anbefale andre i Vestfold å søke seg til denne konferansen neste år - det finnes stipender der ute ... (søk dem!).

I år kom jeg hjem med noen nyheter i kofferten som jeg tenker å dele med dere etterhvert. I første omgang vil jeg oppfordre dere til å ta en titt på konferansen nettsted. Og selvfølgelig se på konferansen egne wiki. I wikien er det bl.a. lagt ut en lenke til flere presentasjoner fra konferansen. Anbefaler bl.a. å ta en titt på session A203 Search Engine Update der det ligger ute powerpoint-presentasjoner fra Ran Hock og Karen Blakeman. Og selvfølgelig Phil Bradley, som jeg dessverre gikk glipp av pga mine flytider (men jeg har hørt han før) med Phil's Picks. Det er mange lenker her, og de av dere som følger internettverkstedets samlinger vil nok se mye kjent. Men også en del nytt kanskje? Ta en titt!

Jeg kommer tilbake med mer nytt fra London etterhvert. Det tar litt tid å fordøye to dager med intens konferanse, men jeg gleder meg til å dykke litt lenger ned i "folksonomi" og diskusjonen rundt dette. Mer siden!

http://www.playtona.com